Громадська ініціатива "Турист туристу про туризм"

пʼятницю, серпня 11, 2006

Довідник туриста: Туристичні афери

В сфері туризму працює багато аферистів, які наживаються на недосвідчених громадянах. Так, є декілька схем, за якими найчастіше працюють "лохотронщики".

Розіграш путівок - один з улюбленіших способів обману. Десь - в газеті чи на якомусь заході ви заповнили купон на розіграш турпутівок. За декілька днів вам телефонують та повідомляють, що ви виграли путівку, наприклад, до Іспанії, та запрошують разом з чоловіком чи жінкою (зверніть на це увагу!) прийти до офісу. Якщо ви завітаєте до цієї фірми у призначений час, там ви побачите ще декілька пар, котрі також виграли путівки. Вас привітають, продемонструють відеофільм з курортами, на яких ви побуваєте. Коли всі розслабляються, починається найцікавіше. Менеджер повідомляє усім щасливчикам, що путівку, дійсно, вони виграли, треба оплатити лише перельот до країни. Більш того, оплатити потрібно негайно, бо вже завтра такої можливості не буде. Чому не буде, ніхто не уточнює. Вартість перельоту, якщо порахувати, буде навіть перевищувати вартість путівки, якщо б ви її вирішили придбати в агенції. Але менеджери вас будуть переконувати в тому, що це дуже вигідна пропозиція, та постійно нагадувати, що путівку ви виграли.

Звісно, навряд чи потрібна сума грошей у вас буде з собою, але вам запропонують чудовий вихід. Хтось один з пари - чоловік чи жінка - можуть поїхати додому за грошами, доки другий буде чекати в офісі. Таким чином нечисті на руку турфірми продають непопулярні тури втридорога. А в гіршому випадку, путівка виявиться недійсною. Психологічна обробка, котру там проходять "жертви", може призвести до того, що навіть досить недовірливі люди погоджуються негайно принести гроші.

Ще одна схема - так звані "туристичні клуби". Їх клієнтами частіше стають люди з високим рівнем достатку та потрапляють вони туди через знайомих. Членам клубу пропонують скласти договір на рік, згідно з яким туристична фірма зобов'язується обслуговувати родину в межах членського внеску. Отже, клієнти одноразово платять немалу суму, щоб потім відпочивати круглий рік, коли забажається. Ще один нюанс - за те, що ви приведете до клубу своїх знайомих, вам надається бонус. Таким чином, будується піраміда, перші члени якої, може, й встигнуть відпочити один раз, але, коли кількість клієнтів зросте разом з сумою внесків, фірма зникає.

Якщо ви маєте намір відпочити за кордоном, дотримуйтесь кількох правил.

Путівки краще купувати у великих та відомих турфірм. На те є причини. Кожного року відбувається великий туристичний ярмарок, на якому великі туристичні фірми, готелі та пансіонати, що торгують путівками тільки оптом, виставляють свої пропозиції, а туристичні компанії скуповують пакети путівок на рік, а потім вже пропонують їх своїм клієнтам. Звісно, чим більша та відоміша компанія, тим більше путівок вона продає, тим більші в неї знижки, дешевші путівки та якісніші сервіс. А якась провінціальна невеличка турфірма, яка не в змозі придбати пакет цікавих путівок в різні країни, скупає їх вже дрібним оптом через треті руки чи укладає згоду зі столичною фірмою, робить націнку на путівку та продає в рідному місті. В гіршому випадку в дрібній фірмі з вас візьмуть аванс за путівку, а фірма в той же час зникне, або відправлять зовсім не в той готель, що обіцяли, без відповідного сервісу.

Не вірте, якщо вам запропонують дуже дешеву путівки куди-небудь "тільки сьогодні". Скоріше за все, вартість перельоту туди та звідти значно перевищує вартість путівки, а в готелі буде не кращий номер без харчування та розважальної програми. Зразу відмовляйтеся від пропозицій, котрі треба оплатити "тільки сьогодні до п'яти годин". Це схоже на лохотрон.

Кожна турфірма має приоритетні напрямки, з котрими вона працює. Решта пропозицій вносяться в список для асортименту. Краще за все їхати по фірмовим напрямкам. У великих турфірм часто бувають сезонні знижки на путівки, отже, слідкуйте за цим.

Обов'язково ознайомтеся з ліцензією, що видана турфірмі. Якщо її немає, одразу залишайте офіс. Складаючи угоду, зверніть увагу на те, що в ній повинні бути відображені всі нюанси. В угоді обов'язково має бути пункт про відповідальність агенції за неякісний сервіс та розмір компенсації. Якщо менеджери вас переконують, що все це і так зрозуміло, а у фірми є стандартний бланк, відмовляйтеся від путівки. Потім ви нікому нічого не доведете.

Питайте знайомих, шукайте інформацію про турфірми в Інтернеті, читайте відгуки тих, хто вже кудись їздив. Не досить довіряйте кількості зірок готелів. Наприклад, в Туреччині чи Єгипті три зірки відповідають нашим чотирьом. Так навіщо платити більше, якщо в готелі ви будете тільки ночувати.

Якщо по прибутті до країни відпочинку ви все ж таки отримали не те, що було записано в угоді, домовтеся з іншими членами групи про групову скаргу, збирайте докази на випадок судового слідства.

Олеся Городецька

http://faraon.kiev.ua/

1коментарі

  • Хочу поблагодарить профессиональную комманду Феерии за профессиональный срыв тура "Лондон Авиа"(28.06-07.07) под эгидой "документы в Варшаве что мы можем сделать"



    Изначально поразил пофигизм менеджеров Алены Довженко и Ко.



    1) заявка на тур была подана 23.05.2013 с просьбой как можно быстрее подобрать варианты отелей (3-4*) с 28.06 по 07.07

    подбор хоть-какого отеля занял 6 дней!!!



    2) 29.05 предложили 1 вариант , мы от безнадеги согласились с дуру, нужно было сразу разорвать отношения с Феерией (другие фирми предлагили за 2 дня максимум).

    Постоянные звонки только с нашей стороны, постоянно фраза "вы не волнуйтесь".



    3) Полный пакет документов подала в четверг 30.05.2013, в пятницу 31.05.2013 в 16-45 был звонок менеджера, устраивает ли нас визит в посольство на 7 июня. Я ответила, что устраивает. Обещали перезвонить. Хотелось бы знать , состоиться ли наш визит 7 июня. Если да, то на какое время. Где и когда мы получаем пакет документов с бронью отеля , авиабилетов и оплатой консульского сбора. Ответа не последовало.

    Оказалось, нас записали только на 10.06!!!!



    4) 10.06 прислали памятку о встрече в 14-00 возле визового центра с представителем фирмы (не имени, не телефона) . Мы пришли к 13-30. Постояли возле входа до 14-00, затем перезвонили в Феерию. Нас попросили записать телефон представителя Людмилы, которая ТИХОНЕЧКО все енто время сидела возле визового центра на кулечке "Феерия!

    Когда мы набрали ее номер и нашли ее среди толпы, последовал ответ: "Я не могу всем перезвонить.ОООчень много народу!"



    5) при общенни в визовом центре у меня - Полынской Ольги Леонидовны, была обнаружена ошибка в заполнении анкеты (дата вылета 28 AUG 13 прилет 07 JUL 13)

    Оператор спросила каким образом психически нормальный человек может прилететь 28 августа и вернуться 07 июля. Увидем мою реакцию, посоветовала исправить на 28 июня вручную.



    6) Людмида ответила, что ошибку допустили в визовом отделе Феерии. Выйдя из консульства и перезвонив в Феерию, я так и не добилась вразумительного ответа....



    7) 12.06 удалось "выдрать" бланк договора. Заполнили дома и передали Довженко Алене. Сказала, что будут подписаны 17.06. 18.06 придя в Феерию оказалось. что никто не знает, где они. Предложили написать еще раз!!!! 19.06 курьер наконец не забыл их... Договор в эвро, что противоречит украинскому законодательству.



    Договор 19.06 - проплаты тура 30.06 100% - 27981 грн. 60 коп и 04.06 за билеты 5840 грн.



    Мой юрист на работе сказал чуть что - 100% выигрыш в суде. Как чувствовал...



    8) финал 1 тура ентой печальной истории - нет паспортов 27.06.13

    Мы не летим 28.06.13 - испорченный отпуск, отсутствие денег, испорченное настроение...

    02.07 предложили взамен выдачи паспортов, взятых фирмой из визового центра, заплатить еще 150 евро с человека за визовую поддержку!!!

    Дуже ФЕЕРИЧНО



    Дякуємо, але, далі буде...

    By Anonymous Анонім, at 5:06 пп  

Дописати коментар

<< На головну