"Аккорд-тур" внесено до "сірого списку"
Відповідний запит надіслано фірмі для пояснень.
Можемо сказати, що своєю назвою (Сонце англійською) львівське туристичне агентство страшенно нагадує туроператора „Сам”, який працює на ринку досить давно і завоював репутацію надійного партнера у наданні послуг у сфері туризму. Дивує й те, що офіційна сторінка у Всесвітній мережі тільки російською мовою. Ймовірно, що „санівці” орієнтуються на російськомовного туриста зі Сходу України. Це щоправда не заважає їм залишати такого туриста у Польщі посеред ночі.
Очевидно, що фірма „Сан” засновувалась не без того, щоб не скористатися славою своїх більш успішних колег. Вже цей факт мав би насторожити будь-якого туриста.
Нещодавно вдалося дізнатися, що „Сан” „кидає” не тільки туристів, але й своїх партнерів. Тому будьмо обережні. Сподіваємось, що ті, хто скористався послугами цієї фірми, нададуть нам додаткову інформацію.
Адреса:
79005, Україна, м. Львів, Шевченка проспект 16 ,
Телефони:
(+38 (032) 2403761
(+38 (032) 2403762
(+ 38 032) 2407449
e-mail: sun@mail.lviv.ua
web: www.sun.lviv.ua
Наша оцінка
Відгуки туристів
Телефони: (032) 2403761, (032) 2403762, (032) 2980090.
Загалом насторожує сама спроба паразитування цієї туристичної фірми на іміджі більш відомих колег. Принаймні саме до такої думки приходиш, коли бачиш назву та емблему фірми, які нагадують добре відомого тур оператора „Сам”.
Отже читаємо відгуки про цього турагента.
Мы, туристическое агентство "Балтик тур" (г.Днепропетровск) предостерегаем Вас от сотрудничества с туристической фирмой "САН" (г. Львов, пр.Шевченко 16/6а).
В сентябре 2004 года нами был заказан у фирмы "САН" тур в Чехию для нашей клиентки. Выезд должен был состояться 19 октября 2004 г. Документы туристки и оплата (99 евро +40$) были нами переданы фирме "САН" своевременно.
Фирма "САН" несколько раз переносила сроки выезда группы, вследствие чего в начале января 2005 г. наша клиентка от тура отказалась, и мы обратились к своим коллегам из фирмы "САН" с просьбой вернуть паспорт и деньги.
И тут начались совершенно непонятные вещи. Прежде всего, оказалось, что человек, который в договоре назван директором фирмы "САН" (Завалецкая Елена Владимировна), сама себя директором не считает. По ее словам, она является заместителем директора, денежных вопросов не решает, а директором фирмы является некто Андрей.
Затем в телефонном разговоре с Андреем выяснилось, что менеджер, который занимался нашей клиенткой "оказался непорядочным человеком и присвоил деньги", поэтому мы должны помочь фирме "САН" найти этого менеджера и заставить (?) его вернуть деньги на фирму, а только потом фирма может вернуть эти деньги нам.
В результате мы получили назад только паспорт нашей клиентки, а вопрос с деньгами остался открытым. Турфирма "САН", хотя и не отрицает саму необходимость возврата, но называть какую-либо приблизительную дату возврата отказывается.
Заметим, что фирма "САН" имеет туроператорскую лицензию и если 890 грн. являются для нее такой "неподъемной" суммой, то возникает вполне закономерный вопрос: как она вообще, бедная, работает?
Мы, конечно же, вернули деньги своей клиентке и извинились перед ней (кстати, извинений от фирмы "САН" мы не дождались), и даже готовы подарить фирме "САН" эти 890 грн. "на бедность", но хотим предостеречь всех коллег в Украине и за рубежом: сотрудничество с турфирмой "САН" может привести к потере не только денег, но и доверия Ваших клиентов!
С уважением,
Геннадий Мороховский
директор туристического агентства "Балтик Тур"
PS Это письмо будет разослано через все известные нам службы рассылки
PPS На момент подачи в форум этого письма, к на обратились 4 турфирмы из Черновцов, Донецка, Мелитополя и Львова
Ще кілька відгуків про цю компанію.
Я из той же группы, которая на майские праздники с турфирмой "Сан" ездила в тур по Чехии. Было много неприятностей, начиная с того, что вместо Неоплана нас везли на двух самых обычных маршрутках, да еще с поломанными сидениями и заканчивая тем, что половину туристов бросили посреди ночи в Польше на заправке, т.к. руководитель группы не захотела выдать деньги на бензин своему же водителю. Скажите пожалуйста, как вы решили эту проблему с фирмой Галлактион? Как они отнеслись к вашим претензиям?
Ось такі то справи. ГІ „Турист, туристу про туризм” спробує отримати пояснення від фірми „Сан”, хоча, як показує досвід, нечесні тур оператори не дуже поспішають відповідати. Очевидно, що у них занадто багато клієнтів і втрата кількох десятків, а може і сотень не особливо вдарить по бюджету таких фірм. А поки немає відповіді "Сан" потрапляє до "чорного списку" тих представників туристичного бізнесу, з якими не варто мати справи, якщо не бажаєш зіпсувати собі настрій і відпочинок.
Громадська ініціатива „Турист, туристу про туризм”
... Обіцяли чотиризірковий готель на березі моря, а оселили в "двох зірках" у чорта на рогах; мали зустріти в аеропорту, а довелося діставатися самим; обіцяли годувати сніданком, обідом і вечерею, а насправді - тільки вегетаріанський "шведський стіл". Розчарувань і образ після зіпсованої відпустки трапляється аж надто багато, а турфірма, що обіцяла золоті гори, тепер відмовляється приймати претензії, відшкодовувати збитки і взагалі умиває руки. Що повинен знати турист-початківець, аби йому за його ж гроші не зіпсували відпустку?
КРОК ПЕРШИЙ: ВИБИРАЄМО ТУРФІРМУ
Щоб не прорахуватися і уникнути неприємностей за кордоном (та й у рідній Україні), насамперед слід відповідально поставитися до вибору турфірми. Якщо звертаєтеся вперше, проведіть попередню розвідку: вивчіть ринок туристичних послуг в Інтернеті й пресі, зверніться за рекомендаціями до знайомих, які вже не раз відпочивали за кордоном. Якщо турфірма видає власний журнал, веде передачу на ТБ - це добрий показник того, що вона міцно стоїть у сфері туристичного бізнесу і дорожить репутацією.
Вибравши фірму, зверніть увагу на її місцезнаходження і обстановку. Зрозуміло, що орендована у спальному районі під офіс двокімнатна квартира чи вологий підвал, де вам обіцятимуть золоті гори, не повинні вселяти оптимізму. На видноті в офісі має висіти ліцензія (термін її видачі не може перевищувати трьох років). У ній повинна бути вказана саме та адреса, за якою і розташований офіс фірми.
КРОК ДРУГИЙ: УКЛАДАЄМО ДОГОВІР
Якщо ви залишилися задоволені першим враженням, починайте обговорення договору (контракту), який згідно статті 13 Закону України "Про туризм" укладається письмово. У договорі обов'язково повинні обумовлюватися обсяг, умови і якість надання послуг, порядок оплати і розрахунків, термін дії, права та обов'язки сторін, їх відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору. Тобто в контракті обумовлюється все, що може викликати якісь суперечності. Ще один обов'язковий документ - туристичний ваучер. Він є підставою для отримання туристом послуг, зазначених у договорі. Головне - не бійтеся ставити все під сумнів і занотовувати.
Наприклад, яким типом літака вас відправлятимуть на відпочинок? Погодьтеся: летіти на Ан-24 чи Боїнгу-737 - дві великі різниці. Або: яке обладнання в готельному номері? Наприклад, без кондиціонера і холодильника в жарких країнах навряд чи буде комфортно. Усі ці дрібниці повинні бути прописані у договорі. І не соромтеся вимагати, щоб у текст договору було вписано все, що обіцяють на словах працівники фірми і відображено в рекламних проспектах приймаючої сторони. Річ у тім, що рекламний буклет і тим більше усні обіцянки, якщо щось трапиться, український суд до уваги не візьме, а от юридично вірний офіційний документ - договір - буде фактичною підставою для розгляду позову.
КРОК ТРЕТІЙ: ПЕРЕВІРЯЄМО ВИКОНАННЯ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ
Напередодні від'їзду ще раз відвідайте фірму і візьміть на руки підтвердження готовності приймаючої сторони обслужити саме вас з такого до такого числа. Візьміть телефони фірми, що відправляє вас у подорож, - у разі неприємностей ви витратите, аби зателефонувати зі скаргою, кілька доларів, але зможете істотно поліпшити свій відпочинок. Запасіться адресою і телефонами посольства або консульства України в тій країні, куди їдете, - може стати в нагоді у форс-мажорних обставинах, наприклад, якщо у вас викрали закордоний паспорт чи під час стихійного лиха.
І ще один вкрай важливий момент: вимагайте пред'явити квиток на зворотний проїзд. Якщо в ньому не вказано номер рейсу, дату і годину відправлення, обов'язково доможіться точних даних, інакше може трапитися, що доведеться купувати зворотний квиток за власні гроші, а потім довго вибивати у турфірми повернення його вартості.
КРОК ЧЕТВЕРТИЙ: НАПОЛЯГАЄМО НА ПРАВАХ
Нарешті ви прибули на відпочинок. І треба ж - відразу зіштовхнулися з ситуацією, коли вас хочуть оселити в гірших умовах, ніж обіцяли. Якщо почнете "входити в положення", будьте готові до того, що "кидатимуть" й надалі. Досвідчені мандрівники радять: аби одразу покласти край неподобствам, жорстко попередьте приймаючу сторону, що будете змушені звернутися до місцевої мерії. Вартість ліцензії на туристичні послуги за кордоном дуже висока - до 100 тисяч доларів, і турфірмі значно дешевше задовольнити ваші цілком законні вимоги, аніж потрапити до чорного списку.
КРОК П'ЯТИЙ: ЗБИРАЄМО ДОКАЗИ
Якщо ж і надалі викладені в договорі умови відпочинку не виконуються, слід негайно відправити претензії українській фірмі - хоча б телеграмою: "Порушено пункт такий-то". І почати збирати довідки. З аеропорту не везуть до готелю - їдьте на таксі, але візьміть у таксиста чек з датою, маршрутом поїздки і його підписом (за кордоном, на відміну від України, таксисти видають чеки). У екскурсовода можна одержати свідоцтво про зміну маршруту, ще краще - зібрати підписи інших екскурсантів. При явному незбігу "зірковості" готелю або номера вимагайте у адміністрації готелю відповідну довідку. Акт про порушення умов контракту повинна підписати приймаюча сторона. Не підписує - зберіть письмові свідчення очевидців, висловіть свої претензії у книзі скарг і пропозицій: вона пронумерована і зареєстрована, так що ваша претензія нікуди не зникне. Запізнення або невиліт літака треба чітко зафіксувати в адміністрації аеропорту. Всі ці документи знадобляться для складання претензії до турфірми, що відправила вас на відпочинок. А якщо справу не вдасться вирішити злагодою - то й на випадок, коли будете позиватися до суду на підставі закону "Про захист прав споживачів".
За кордоном, де турбізнес налагоджений набагато краще, за дотриманням умов договору слідкують дуже суворо. І турфірми зі сталою репутацією дають у своїх ваучерах повну інформацію про порядок розгляду претензій. Зокрема, вказується, кому саме людина повинна висловити претензії, і наголошується, що за законом їх можна висувати тільки протягом 20 днів після закінчення дії договору. Але усі спірні моменти обов'язково фіксуються документально. Не виключено, що за докази можуть правити фотографії, на яких відображено недоліки сервісу, не відповідаючий умовам договору антураж готелів, і, зрозуміло, квитанції за ті послуги, які повинні були увійти до вартості туру.
ХТО КРАЩЕ: ТУРАГЕНТ ЧИ ТУРОПЕРАТОР?
На підставі Закону "Про внесення поправок до Закону України "Про туризм" з 1 січня 2004 року всі відносини між турфірмою і туристом фіксуються типовим договором, затвердженим цим законом. У ньому повинні бути обумовлені всі нюанси майбутнього туру і відповідальність фірми у разі невиконання взятих на себе зобов'язань. Раніше подібні договори укладалися, м'яко кажучи, у довільній формі.
І ще: новий закон розділив турфірми на дві категорії - операторів і агентів. Суть в тому, що за туроператором закріплюється статус "виробника" послуг, що передбачає право формувати тури, замовляти авіарейси, викуповувати місця в готелях, відповідаючи перед клієнтом за надані послуги. А турагент - це лише продавець готових, складених оператором туристичних пакетів.
Зрозуміло, що у турагента, як посередника, путівки коштуватимуть дорожче, ніж у виробника послуг. А у разі неякісного відпочинку шлях до істини, тобто до отримання компенсацій або повної неустойки, виявиться значно довшим: адже договір ви укладали з посередником.
В сфері туризму працює багато аферистів, які наживаються на недосвідчених громадянах. Так, є декілька схем, за якими найчастіше працюють "лохотронщики".
Розіграш путівок - один з улюбленіших способів обману. Десь - в газеті чи на якомусь заході ви заповнили купон на розіграш турпутівок. За декілька днів вам телефонують та повідомляють, що ви виграли путівку, наприклад, до Іспанії, та запрошують разом з чоловіком чи жінкою (зверніть на це увагу!) прийти до офісу. Якщо ви завітаєте до цієї фірми у призначений час, там ви побачите ще декілька пар, котрі також виграли путівки. Вас привітають, продемонструють відеофільм з курортами, на яких ви побуваєте. Коли всі розслабляються, починається найцікавіше. Менеджер повідомляє усім щасливчикам, що путівку, дійсно, вони виграли, треба оплатити лише перельот до країни. Більш того, оплатити потрібно негайно, бо вже завтра такої можливості не буде. Чому не буде, ніхто не уточнює. Вартість перельоту, якщо порахувати, буде навіть перевищувати вартість путівки, якщо б ви її вирішили придбати в агенції. Але менеджери вас будуть переконувати в тому, що це дуже вигідна пропозиція, та постійно нагадувати, що путівку ви виграли.
Звісно, навряд чи потрібна сума грошей у вас буде з собою, але вам запропонують чудовий вихід. Хтось один з пари - чоловік чи жінка - можуть поїхати додому за грошами, доки другий буде чекати в офісі. Таким чином нечисті на руку турфірми продають непопулярні тури втридорога. А в гіршому випадку, путівка виявиться недійсною. Психологічна обробка, котру там проходять "жертви", може призвести до того, що навіть досить недовірливі люди погоджуються негайно принести гроші.
Ще одна схема - так звані "туристичні клуби". Їх клієнтами частіше стають люди з високим рівнем достатку та потрапляють вони туди через знайомих. Членам клубу пропонують скласти договір на рік, згідно з яким туристична фірма зобов'язується обслуговувати родину в межах членського внеску. Отже, клієнти одноразово платять немалу суму, щоб потім відпочивати круглий рік, коли забажається. Ще один нюанс - за те, що ви приведете до клубу своїх знайомих, вам надається бонус. Таким чином, будується піраміда, перші члени якої, може, й встигнуть відпочити один раз, але, коли кількість клієнтів зросте разом з сумою внесків, фірма зникає.
Якщо ви маєте намір відпочити за кордоном, дотримуйтесь кількох правил.
Путівки краще купувати у великих та відомих турфірм. На те є причини. Кожного року відбувається великий туристичний ярмарок, на якому великі туристичні фірми, готелі та пансіонати, що торгують путівками тільки оптом, виставляють свої пропозиції, а туристичні компанії скуповують пакети путівок на рік, а потім вже пропонують їх своїм клієнтам. Звісно, чим більша та відоміша компанія, тим більше путівок вона продає, тим більші в неї знижки, дешевші путівки та якісніші сервіс. А якась провінціальна невеличка турфірма, яка не в змозі придбати пакет цікавих путівок в різні країни, скупає їх вже дрібним оптом через треті руки чи укладає згоду зі столичною фірмою, робить націнку на путівку та продає в рідному місті. В гіршому випадку в дрібній фірмі з вас візьмуть аванс за путівку, а фірма в той же час зникне, або відправлять зовсім не в той готель, що обіцяли, без відповідного сервісу.
Не вірте, якщо вам запропонують дуже дешеву путівки куди-небудь "тільки сьогодні". Скоріше за все, вартість перельоту туди та звідти значно перевищує вартість путівки, а в готелі буде не кращий номер без харчування та розважальної програми. Зразу відмовляйтеся від пропозицій, котрі треба оплатити "тільки сьогодні до п'яти годин". Це схоже на лохотрон.
Кожна турфірма має приоритетні напрямки, з котрими вона працює. Решта пропозицій вносяться в список для асортименту. Краще за все їхати по фірмовим напрямкам. У великих турфірм часто бувають сезонні знижки на путівки, отже, слідкуйте за цим.
Обов'язково ознайомтеся з ліцензією, що видана турфірмі. Якщо її немає, одразу залишайте офіс. Складаючи угоду, зверніть увагу на те, що в ній повинні бути відображені всі нюанси. В угоді обов'язково має бути пункт про відповідальність агенції за неякісний сервіс та розмір компенсації. Якщо менеджери вас переконують, що все це і так зрозуміло, а у фірми є стандартний бланк, відмовляйтеся від путівки. Потім ви нікому нічого не доведете.
Питайте знайомих, шукайте інформацію про турфірми в Інтернеті, читайте відгуки тих, хто вже кудись їздив. Не досить довіряйте кількості зірок готелів. Наприклад, в Туреччині чи Єгипті три зірки відповідають нашим чотирьом. Так навіщо платити більше, якщо в готелі ви будете тільки ночувати.
Якщо по прибутті до країни відпочинку ви все ж таки отримали не те, що було записано в угоді, домовтеся з іншими членами групи про групову скаргу, збирайте докази на випадок судового слідства.
Олеся Городецька
Цією статтею ми розпочинаємо огляд туристичних фірм міста Львова. Не варто чекати цілковитої об’єктивності. Ми спробуємо зібрати якомога більше інформації з різних джерел, які є нам доступними і дати об’єктивну картину того, що сьогодні діється на ринку туристичних послуг у Львові.
Почнемо з сумнозвісної фірми „ТУР-РЕТУР”, про яку тільки за останній тиждень ми вже отримали два негативних відгуки. В обох згадувалося про неадекватну поведінку директора Миколи Шевчука, який при виникненні проблем з вини його ж фірми готовий послати туриста куди подалі.
Офіціоз
Отже, почнемо з офіційної інформації, яку можна знайти на сайті http://www.tour-retour.lviv.ua.
Відгуки туристів
На перевірку, інформація, яку розповсюджують про себе працівники „ТУР-РЕТУРУ” виявилась, м’яко кажучи, не зовсім правдивою.
Справді, допоки турист не оплатив вартості подорожі до нього ще ставляться більш менш толерантно. Хоча були випадки, коли туристу обіцяли „дати в морду”, після того, як він висловив своє невдоволення підвищенням ціни туру, вже після того, як він підписав договір. Цей випадок стався наприкінці липня 2005 року.
Не надто гарно поводять себе під час рейсу і водії, яких наймає ця фірма. Для водія цілком нормальним є вживання нецензурної лексики щодо пасажирів. Чомусь водії від „ТУР-РЕТУРУ” ніколи не можуть знайти місць обладнаних туалетами під час подорожей територією Угорщини та Чехії, а воліють зупинятися на пустирях, що наштовхує на думку про те, що колишні далекобійники, що звикли водити фури, просто не думають про інших людей. Та й дешевше це.
Викликає занепокоєння і технічний стан автобусів, які використовує ця фірма. Зокрема у 2004 році мав місце випадок, коли поблизу Стрия у автобуса, який мав би рухатися до Чорногорії, луснуло колесо. Внаслідок цього випадку туристи змушені були чекати близько 6 годин.
„ТУР-РЕТУР” досить часто не виконує умови договорів, як укладає з туристами. Як правило, замість того, що описано у яскравому буклеті, десь у Лазурному (Україна) або у Будві (Чорногорія) туриста чекає відсутність нормального харчування, розбиті номери, відсутність води і будь-якого розуміння з боку працівників „ТУР-РЕТУР” на чолі з директором Миколою Шевчуком.
Нещодавно вдалося довідатися, що працівники „ТУР-РЕТУР” займаються підробкою документів, про що редакція http://turyzm.blogspot.com вже повідомляла.
Деякі туристи звертаються в суд. Проте директору фірми часто вдається домовлятися з суддями і ті, не дивлячись на діюче законодавство чують слова тільки представників „ТУР-РЕТУРУ” і не чують туриста.
Поряд з цим існують і позитивні випадки, коли туристам вдавалося відсудити досить великі суми. За нашою інформацією сьогодні проти „ТУР-РЕТУР” порушено кілька судових справ, які чекають свого часу.
Репутація серед інших представників туристичного бізнесу
„ТУР-РЕТУР” має вкрай негативну репутацію серед представників туристичного бізнесу Львова, оскільки неодноразово підводив партнерів, надаючи зіпсовані автобуси і зовсім не ті послуги, які обіцялися при підписанні договору.
Крім того, ще з середини 90-х минулого століття за Миколою Шевчуком тягнеться негативний шлейф, оскільки він був причетний до вивозу людей за кордон. Сьогодні такі дії називаються торгівлею людьми. Один час діяльністю „ТУР-РЕТУР” цікавився комітет по боротьбі з торгівлею людьми. Зважаючи на те, що є підтверджені факти підробки документів працівниками „ТУР-РЕТУР”, ми схильні довіряти інформації наших джерел.
Таким чином, сьогодні „ТУР-РЕТУР” займає перше місце у рейтингу „чорного” списку Громадської ініціативи „Турист, туристу про туризм”
У наступних статтях ми розглянемо діяльність інших туристичних фірм м.Львова.
Громадська ініціатива „Турист, туристу про туризм”
http://turyzm.blogspot.com
Представники цієї компанії обіцяли комфортні умови подорожі до Чорногорії, високий рівень сервісу і проживання на віллі Аніті за 150 м. Від берега моря. Про цю віллу всім туристам демонстрували відеофільм і всіляко розхвалювали високий рівеньо обслуговування, який надає «Тур-Ретур».
Проте проблеми розпочалися одразу ж після від'їзду. Автобус запізнився з відправленням більш ніж на годину, а туристи з шостої до половини восьмої години ранку змушені були чекати надворі, коли ж з'явиться другий водій.
І ось нарешті, рушили в дорогу. Обіцяний кондиціонер, як виявилось в автобусі не працює. А тому всі пасажири цього старенького транспортного засобу, який можна побачити на мал.1, змушені були витримувати більш ніж 30 градусну за Цельсієм спеку, оскільки поїздка відбувалася у другій половині серпня.
По дорозі до Чорногорії, а це більше ніж 30 год., на території Угорщини не було зроблено фактично жодної зупинки у місцях обладнаних громадськими туалетами. Водії зупинялися переважно на якихось пустирях і пропонували всім сходити «у кущі». На логічне запитання, чому ж не робляться зупинки на паркінгах і заправках, водії відповідали, що таких, бачте, в Угорщині немає.
А далі ще веселіше. Пішов дощ. І виявилось, що наш старенький автобус має дірявий дах, а тому пасажирам, які сиділи біля вікна постійно щось крапало на голову.
Після прибуття до м. Будва у Чорногорії 8 туристів із здивуванням дізналися, що їх поселяють не у віллу «Аніту» за 150 метрів до моря, а у так званий готель «Горизонт», який розташований приблизно на відстані 650 м. від моря. Проте це не головне. Ще більше здивувались туристи, коли побачили умови, в яких вони проживатимуть.
Відразу біля входу їх зустріла іржа на стінах. У приміщенні для відпочинку була неізольована проводка, а на стінах взагалі незрозумілий грибок. У деяких туристів у кімнатах з унітазів були позривані кришки. Коли ж туристи висловили своє невдоволення і зателефонували до «Тур-ретур», то їм пообіцяли вирішити проблему, проте жодних дій не було вжито.
Під час всього туру у «готелі» перманентно зникала холодна і гаряча вода. Зрозуміло, що львів'яни звикли до води «по графіку», проте на відпочинку хочеться комфорту, за який і платиться гроші.
Як виявилось пізніше, не було у «Тур-ретур» і свого представника у Чорногорії, про якого говорилося при підписанні договору в Україні. «Представник», телефон якого було вказано у ваучері, на претензії туристів відповів коротко: «Не псуйте мені нерви!». Побачити умови проживання, які пропонує своїм клієнтам «Тур-ретур» можна на ілюстраціях.
Відпочинок було зіпсуто. Туристи повернувшись до Львова спробували поговорити з керівництвом «Тур-ретур» і висловили свої претензії, на що отримали надзвичайно грубого листа, де їм натякнули, що всі вони брехуни, які прагнуть безкоштовного відпочинку. Особливо проявився сам директор цієї фірми Микола Шевчук. Походи до різноманітних державних органів не дали результатів. За нашими відомостями кілька туристів зараз готують судові позови.
Отож ми просимо усіх подорожуючих ознайомитись з цією інформацією перед тим, як купувати послуги у «Тур-ретур», оскільки в цій фірмі, Вас, швидше за все, обдурять. Те ж саме ми просимо зробити і інших представників туристичного бізнесу Львова і не підтримувати партнерських зв'язків з цією фірмою, оскільки Ви ризикуєте зіпсувати собі репутацію через нечесність та непорядність працівників «Тур-ретур» і пана Миколи Шевчука зокрема.
Громадська ініціатива «Турист, туристу про туризм»
А далі трохи ілюстрацій: